Social icons

Sunday, August 13, 2017

weekend in Kraków



Kraków, aneb druhý díl z cyklu "Ta holka si dovolila udělat regulérní prázdniny a rozhodla se toto léto navštívit alespoň tři evropské metropole." (Kdo neví, první díl byla Vídeň s mojí pusou - den první, den druhý.)
No a co na tom, že jí dávno není 12 a ani už nestuduje vysokou školu? Kdo určuje, kdy si smíte udělat prázdniny?


Svůj insta jsem jako správný maniak dnešní doby už poctivě stihla zahltit vším možným - včetně kuchyně, terasy apartmánu, jídla. Ale spousta pięknych fotek tam není, tak jsem se je rozhodla dát všechny sem, tentokrát jen do jednoho článku.
V sobotu jsem toho nafotila opravdu požehnaně (díkybohu za velkokapacitní paměťové karty dnešní doby), za to v neděli jsem pak už jen cvakla pár fotek v Biance (ta przytulna restaurace na konci článku) a dál si užívala Polsko bez foťáku.

Pokud byste někdy sháněli opravdu krásný apartmán v Krakově, který je moderní a pár minut do centra pieszo, můžete zkusit Apartamenty InPoint. Mají na výběr z několika apartmánů pro různě náročné hosty, ale všechny jsou skvěle vybavené, čisté, luxusní a se špičkovým servisem. Apartmán jsem rezervovala klasicky přes Booking.com.









Jinak já jsem teda ten typ turisty, co rád chodí po cizím městě, fotí, jí, kochá se a jen tak je. Nechodím za každou cenu na každou památku a atrakci, ale tak nějak spontanicznie ráda objevuju to, co mě zrovna zaujme.

Rynek Główny je nádherné, velké a čisté náměstí, na kterém se nachází vcelku ohromná Sukiennice - pokud byste to tipovali na nějaký palác, tak ne, je to historická tržnice. Skutečnost, že se tu nachází i Hard Rock Café, dělá Rynek ještě krásnější. Samozřejmě, že jsem tam musela vlézt a odnést si odtud i tričko. (Nakonec jsem se rozhodla, že je budu sbírat. Navíc... triček není nikdy dost. A jo, potřebuju si trošku omluvit i to, že jsem možná magor.)
V sobotu jsme stihli projít celé Stare Miasto a večer se ještě svézt gondolou po Visle. Teď vcelku lituju, že jsme odmítli nabídku jít na party na lodi.

No a v neděli nám pršelo, takže jsme využívali mini citytour autíčka na pohyb po Krakově. Není to zrovna nejlevnější způsob dopravy, ale rozhodně nejzábavnější, protože poláci do vás cestou budou vždy sypat nějaké zajímavé informace o Krakově a vyptávat se, odkud třeba jste. Mimochodem, když nebudete vědět, kam na jídlo, běžte do Restauracja Bianca. Ten steak na dýňovém pyré se špenátem jim vážně musím pochválit.

Tak cześć u dalšího článku!





























Post a Comment

Powered by Blogger.